Venedik Bienali 2024: Stranieri Ovunque – Yabancılar Her Yerde

60. Venedik Bienali, “Stranieri Ovunque – Yabancılar Her Yerde ” başlığı altında, 20 Nisan – 24 Kasım 2024 tarihleri arasında yer alıyor. Küratörlüğünü Adriano Pedrosa’nın yaptığı etkinlik, La Biennale di Venezia tarafından düzenleniyor.

60. Bienalin başlığı, 2004 yılında Claire Fontaine kolektifi tarafından başlatılan bir dizi çalışmadan alınmış: Farklı renklerde neon heykeller, giderek artan sayıda dilde “Yabancılar Her Yerde” anlamına gelen ifadeleri yansıtmakta. Bu ifade, İtalya’da ırkçılık ve yabancı düşmanlığıyla mücadele eden Turin kolektifi Stranieri Ovunque’nin adından geliyor.

Çalışmanın arka planında ülkeler, uluslar, bölgeler ve sınırlar arasında insanların hareketi ve varoluşuyla ilgili pek çok krizin hüküm sürdüğü bir dünya bulunmakta. Bu krizler, kimlik, milliyet, ırk, cinsiyet, cinsellik, özgürlük ve servet farklılıkları ve bu farklılıkları ifade etmenin tehlikelerini ve tuzaklarını yansıtıyor.

“Yabancılar Her Yerde Yabancılar” ilk olarak, “nereye giderseniz gidin ve nerede olursanız olun her zaman yabancılarla karşılaşacaksınız – onlar/biz her yerde” anlamını içeriyor. İkinci olarak ise “nerede olursanız olun, her zaman gerçekten ve içten içe bir yabancısınız” duygusunu ifade ediyor.

İtalyanca straniero, Portekizce estrangeiro, Fransızca étranger ve İspanyolca extranjero kelimeleri, hepsi de etimolojik olarak sırasıyla strano, estranho, étrange ve extraño ile bağlantılı ve bu da tam olarak yabancıyı ifade etmekte.

Yinka Shonibare. Fotoğraf: Marco Zorzanello

Uluslararası Sergi

Bienalin, davet edilen sanatçıların eserlerinden oluşan ve Gardini Central Pavilion ve Arsenale,’de yer alan Uluslararası Sergi kısmı 2 bölümden oluşuyor: Nucleo Contemporaneo ve Nucleo Storico.

110 sanatçının eserinden oluşan Nucleo Contemporaneo, dört konunun üretimine odaklanıyor: Çoğunlukla zulüm gören veya yasa dışı ilan edilen queer sanatçı; sanat dünyasının sınırlarında yer alan yabancı sanatçı; kendi kendini yetiştirmiş sanatçı, halk sanatçısı ve popüler sanatçı; kendi topraklarında sıklıkla yabancı muamelesi gören yerli sanatçı.

189 sanatçının eserlerinden oluşan Nucleo Storico, Portreler, Soyutlamalar ve İtalyanlar Her Yerde bölümlerinden oluşuyor.

Ulusal Katılımlar

Bienale; Giardini, Arsenale ve Venedik şehir merkezindeki tarihi Pavilyonlarda gerçekleştirilen 86 Ulusal Katılımı da içeriyor. Benin Cumhuriyeti, Etiyopya, Doğu Timor Demokratik Cumhuriyeti ve Birleşik Tanzanya Cumhuriyeti, Bienal’e ilk kez katılan 4 ülke.

MAHKU. Fotoğraf: Matteo De Mayda

Uluslararası Sergi, aynı zamanda 20. yüzyıl Latin Amerika, Afrika, Orta Doğu ve Asya’dan eserleri bir araya getiren Nucleo Storico’yu da içeriyor. Küresel modernizmler ve Güney Küresel’deki modernizmler hakkında çok şey yazıldı ve bazı odalarda, modernizmin sınırlarını ve tanımlarını sorgulamayı amaçlayan bir makale, bir taslak, spekülatif bir küratöryel alıştırma gibi, bu bölgelerden eserler yer alacak: Giardini’nin Merkezi Pavyonundaki Portreler ve Soyutlamalar, Corderie dell’Arsenale’nin Her Yerindeki İtalyanlar. Avrupa Amerika’daki modernizm tarihlerini çok iyi biliyoruz, ancak Güney Küresel’deki modernizmler büyük ölçüde bilinmiyor. Bu bağlamda, bu hikayeler gerçekten güncel bir önem kazanıyor: onlar hakkında ve onlardan daha fazla şey öğrenmemiz gerekiyor. Nucleo Storico’daki sanatçıların çoğu ilk kez Bienal’de sergileniyor ve böylece onlara tarihi bir borcumuz olduğu kabul ediliyor.

Brett Graham. Fotoğraf: Marco Zorzanello

Bu 60. Uluslararası Sanat Sergisi’nin tamamı “Stranieri Ovunque – Her Yerdeki Yabancılar” başlığı altında sergileniyor. Biennale Başkanı Pietrangelo Buttafuoco, bu başlığın iki güçlü ve “skandal” söz içerdiğini belirtti. Bu ifadeler, uzaktan bakıldığında keskin, daha yakından incelendiğinde ise karmaşık karşıtlıklarla dolu, güncel senaryoları ve olası evrenleri açan bir küratöryel düşünce çizgisinin ufuklarında şekilleniyor. Adriano Pedrosa ise La Biennale için, mevcut bilginin önyargısını aşan, kişisel çalışma ve araştırma tutumunu yansıtan bir sergi hazırladı.

Lauren Halsey. Fotoğraf: Marco Zorzanello

Dolayısı ile bu Bienal, marjinalleştirilmiş, dışlanmış, baskılanmış güzellik örneklerine ev sahipliği yapıyor, . Pedrosa’nın Sergisi’nin iç içe geçmiş temaları – farklı olan, yabancı, yolculuk, entegrasyon – lagün kentinin sakin ve sürekli yenilenen sularında hiçbir yerde daha iyi yankılanmayacak. Şehir, en az 129 yıl önce uluslararası bir Sanat Sergisi düzenleme fikrine sahipti ve böylece merak ve bilgi sevgisine olan bağlılığını yeniliyor. Aynı dürtü, Marco Polo’yu – ölümünün bu 2024 yılında kutlanacak olan – uzak ve tehditkar görülen kültürlerle tanışmaya ve keşfetmeye iten aynı dürtüydü: bu topraklarda yabancı olarak kabul görmek, insanca ve eşit değişim için samimi bir açıklık sayesinde. O zamanlar Rialto pazarı, dillerle, etnik kökenlerle, tarzlarla ve canlılıkla dolup taşıyordu. Ve birçok ülkenin Venedik’te Fondeghi – modern terimlerle ticaret merkezleri – vardı: Türkler, Suriyeliler, Almanlar… mallarını ve uzmanlıklarını sergiliyorlardı. Biennale Arte – ulusal pavyonları, eserleri, sanatçıları ve dünyanın dört bir yanından gelen ziyaretçileriyle – zaten embriyo halinde oradaydı. Aslında Venedik için çeşitlilik, normallik temel bir koşul olarak duruyordu. Öteki ile aynalama ve yüzleşme süreci, hiçbir zaman inkar veya reddetme olarak algılanmadı. Pedrosa, 11 aylık bir fiziksel ve zihinsel yolculuğa çıktı; Şili, Meksika, Arjantin, Kolombiya, Porto Riko, Guatemala, Kenya, Zimbabve, Angola, Güney Afrika, Singapur, Endonezya ve Orta Doğu’yu ziyaret ettikten sonra buraya, kendi Venedik Masalını, yani Sırat al Bunduqiyyah’ı inşa etmek için geldi. Venedik, 1000 yılından beri Arapça isme sahip olan tek Avrupa şehridir. 60. Uluslararası Sanat Sergisi’ne güzel bir karşı nokta işlevi gören bir anlamlar bütünü. Bunduqiyyah: farklı, mestizo, halkların karışımı, yabancı.

Mataaho Collective. Photo: Marco Zorzanello

Ülkeler (Paesi)

Sergi, ayrıca Venedik’teki Giardini’deki, Arsenale’deki ve Venedik şehir merkezindeki tarihi Pavyonlarda 87 ulusal katılımı da içeriyor. Bienal’e ilk kez 4 ülke katılıyor: Benin Cumhuriyeti, Etiyopya, Doğu Timor Demokratik Cumhuriyeti, Birleşik Tanzanya Cumhuriyeti. Panama Cumhuriyeti ve Senegal kendi pavyonlarıyla ilk kez katılıyor. İtalya Pavyonu, Kültür Bakanlığı Çağdaş Yaratıcılık Genel Müdürlüğü’nün sponsorluğunda ve tanıtımını yaptığı Arsenale’deki Tese delle Vergini’de, Luca Cerizza tarafından kürate ediliyor. Sanatçı Massimo Bartolini’nin Due qui / To ear projesi, müzisyenler ve yazarlar tarafından özel olarak yaratılan katkıları içeriyor. Kutsal Makam Pavyonu, Kardinal José Tolentino de Mendonça’nın başkanlığını yaptığı Kutsal Makam Kültür ve Eğitim Dairesi için sponsorluğu yapılan bir proje olacak. Bu yıl Venedik’teki Giudecca adasındaki kadınlar hapishanesinde gerçekleşecek. Gözlerimle başlıklı serginin küratörlüğünü Chiara Parisi ve Bruno Racine üstleniyor. Venedik Şehri, kendi pavyonu olan Venedik Pavyonu ile Sant’Elena Giardini’de yer alıyor.

Yan Etkinlikler

60. Uluslararası Sanat Sergisi’nin küratörü Adriano Pedrosa tarafından 30 proje, ek etkinlik olarak seçildi. Bienal, Roberto Cicutto’nun başkanlığını yaptığı La Biennale di Venezia tarafından düzenleniyor ve Stranieri Ovunque – Her Yerde Yabancılar adı altında sunuluyor. Kar amacı gütmeyen ulusal ve uluslararası kurumlar tarafından desteklenen yan etkinlikler, çeşitli yerlerde gerçekleşiyor; La Biennale di Venezia Uluslararası Sergilerini zenginleştiren ve genişleten çeşitli katkılar ve katılım sunuyor. Bu yılki edisyon, Bangkok, Barselona, Berlin, Cincinnati, Cleveland, Düsseldorf, Gangneung-si, Göttingen, Gwangju, Hannover, Hong Kong, Lagos, Londra, Long Beach, Makao, Madrid, Mumbai, New York, Filistin, Paris, San Juan, Seul, Taipei, Toronto ve Venedik’ten gelen projeleri içeriyor.

Adriano Pedrosa – Nil Yalter – Pietrangelo Buttafuoco. Fotoğraf: Andrea Avezzu

Golden Lions – Yaşam Boyu Başarı Ödülleri Arte 2024 Bienali Yaşam Boyu Başarı Altın Aslanları, 20 Nisan 2024 Cumartesi günü, La Biennale di Venezia’nın genel merkezi Ca’ Giustinian’da düzenlenecek olan Arte 2024 Bienali ödül ve açılış töreninde, İtalya doğumlu Brezilyalı sanatçı Anna Maria Maiolino’ya ve Paris’te yaşayan Türk sanatçı Nil Yalter’e verildi.

 

Venedik Bienali Türkiye Pavyonu ile ilgili içeriğimize buradan ulaşabilirsiniz.

    If your proposal is evaluable, a return will be made within 5 working days. If you do not get a response to your offer within 5 working days, it means that your offer is not likely to be evaluated.




      Teklifinizin değerlendirilebilir olması durumunda en geç 5 iş günü içerisinde dönüş yapılacaktır. 5 iş günü içerisinde teklifinize yanıt alamamanız teklifinizin değerlendirilme olasılığı bulunmadığı anlamına gelmektedir.



        Love, Share, Live with Art

        Turkish and world art market, new works and artists
        Subscribe to our newsletter to follow us closely.