Sanat tarihçisi, yazar Hal Foster, Brutal Aesthetics kitabında savaş sonrası yazar ve sanatçıların sanatta yeni bir temel arayışını konu alıyor. II. Dünya Savaşı, soykırım ve atom bombasının ardından değişen dünya düzeninin sanattaki yansımasını, Foster 1940 ve 1960 arasındaki sanatçıların işleri üzerinden değerlendirmekte. Modernist sanatın barbarlaşan bir medeniyette hayatta kalma yolu sunduğu görüşünden ilham alan yazar Brutal Aesthetics kitabı için felsefeci Georges Bataille, ressam Jean Dubuffet ve Asger Jorn, heykeltraş Eduardo Paolozzi ve Claes Oldenburg imzalı yapıtları incelemiş. Sanatı çıplak hali ile ele alan bu kişiler, ümitsiz görünen bir dünyada yarattıklarıyla kendilerinden sonra gelenlere de ilham kaynağı olmuşlar. Foster’ın “pozitif barbarizm“ olarak adlandırdığı anlayışa bir açıklama getirdiği kitap, aynı zamanda okuyucu için görsel bir kaynak vazifesi de görmekte. Günümüz sosyopolitik koşullarında sanatın geçirdiği değişim ve dönüşüme ışık tutmayı amaçlayan Brutal Aesthetics, Princeton Üniversitesi ve Washington Ulusal Sanat Galerisi işbirliğiyle basıldı.