Ters Dönmüş Bir Kaplumbağa ile Sanat Üzerine Konuşmalar, sanat tarihi yazımı ve sanat eleştirisini hâkimiyeti altına almış ortodoks yöntemlerin çemberini kırabilmek için sanatın ne’liğinden ve yapıtın varlığa geliş gerekçelerinden hareketle yeni önermeler getiriyor. Barış Acar, Türkiye’deki sanat üretiminin ve piyasasının merkezinde duran eleştirmen, “sergi yapımcısı”, küratör, koleksiyoncu gibi yönlendirici figürlerin tüketim odaklı yaklaşımlarına ve günümüz çağdaş sanatının güncel-politiğin neresinde durduğuna dair keskin tespitlerde bulunuyor.
Tarih yazımının genel ve özel problemlerinin satır başlarını tartışan Acar, henüz tanımlanma aşamasında dahi güncel/çağdaş polemiği yaşanan ve bir kerteriz noktası bulunamayan Türkiye çağdaş sanatına konulan her yeni taşın, bir gedik daha oluşturduğunu imleyerek, bu delik deşik duvarın üstüne tırmanma cesareti gösteriyor. Sanat ile avangard düşünce arasındaki bariyerleri bir bir yıkan Ters Dönmüş Bir Kaplumbağa ile Sanat Üzerine Konuşmalar, sanat öğrencileri, eğitimcileri ve sanat takipçileri için yol açıcı olduğu kadar tüm okurların da ilgisini çekecek nitelikte bir çalışma.
(Tanıtım Bülteninden)