Mitler ve Rüyalar

Tarihin en eski öyküleri, belki de üzerinde yaşadığımız toprakların efsaneleri. İnsan olma halimize dair söylemleriyle zaman ve mekânın ötesinde bir evrensellik ortaya koyan mitler, uygarlığımızın belkemiğini oluşturan edebi geleneğin de temel dayanaklarının başında geliyor. Üstelik bu denli uzak bir geçmişe ait olmalarına karşın bu öykülerin günümüz bireyinin bilinçaltında kök salan sembolleri, bazen Anadolu’nun dört bir yanındaki antik kalıntılar arasında, bazen de kentlerimizin en beklenmedik köşelerinde karşımıza çıkmayı ve görsel sanatların en önemli esin kaynaklarından biri olmayı sürdürüyor.

Ahmet Rüstem Ekici - Gynaeceum Serisi No 2
Ahmet Rüstem Ekici – Gynaeceum Serisi No 2

“Mitler ve Rüyalar”, bu coğrafyada yaşayan günümüz sanatçılarının antik geçmişe sahip mekânlar ve mitolojik imgelerle ilişki kuran yapıtları üzerinden, Anadolu’nun sonsuz kültürel zenginliğine mütevazı bir saygı duruşu niteliğinde. Dünün ve bugünün aynı düzlemde birleştiği bir imgeler evrenine sahip olduğumuzun; kültürel mirasımızın şimdimizden bağımsız, soyut bir kavram olmadığının altını çizen sergi, bizleri birbirimize bağlayan ortak bir bilince dönüşen söylencelere Anadolu’nun belleği üzerinden bir bakış sunuyor.


Küratör: İpek Yeğinsü

Sanatçılar: Ahmet Rüstem Ekici, Aslı Dinç, Baysan Yüksel, Deniz Defne Acerol, Doğukan Çiğdem, Genco Gülan, Güliz Baydemir, Kerem Topuz


Sanatçılar Hakkında

1983 Adana doğumlu Ahmet Rüstem Ekici, Bilkent Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı bölümünden mezun oldu. On yıl boyunca televizyona yönelik set, stüdyo ve sahne tasarımı alanlarında sanat yönetmenliği yaptı. Fotoğraf, dijital çizim, dijital kolaj, seramik ve hazır nesnelerinde sanatçı, cinsiyet, kimlik ve varoluş gibi kavramlara odaklanır. Gynaeceum – Kadınlar Mahfili serisinde anaerkil dönemlerde tapınaklara esin veren kadınların, Bizans ve Osmanlı tarihi boyunca mimari yapıları izlerini bırakmak için nasıl birer araç olarak kullandıklarını konu eder ve onlara itibarlarını iade eden yeni bir anlatı kurgular.

1985’te İstanbul’da doğan Aslı Dinç, Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Resim bölümünden mezun oldu. Yüksek lisansına Yıldız Teknik Üniversitesi Sanat ve Tasarım Fakültesi’nde devam etti. Zaman ve mekan, tarih ve gelecek gibi konulara odaklanan Dinç, psikocoğrafya kavramından hareketle oyunsal gezintiler yaratır ve mekanın bağlamını değiştiren öyküler kurgular. Echo of a Distant Time’da, Kral Mausolos için yapılan Halikarnas Mozolesi’nde bir zaman tünelinden geçerek krala sunulan adak olma halini bizzat deneyimler.

1984 doğumlu Baysan Yüksel, İstanbul Bilgi Üniversitesi Sosyoloji Bölümü’nden mezun olup, yüksek lisans eğitimini Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi, Resim Bölümü’nde tamamladı. Yapıtlarında mitler ve sembolleri kolektif bilinçaltının zaman zaman rüyalarımızda da beliren göstergeleri olarak kullanır. Döngü’de betimlediği ve kendi kuyruğunu yiyen yılan Ouroboros da, göz göze geldiği herkesi taşa çeviren Medusa da, insanın çevresi kadar kendine de zarar veren hırslarının gerilimini taşır.

Baysan Yüksel - Medusa Yılanlarını Sevmeyi Öğreniyor
Baysan Yüksel – Medusa Yılanlarını Sevmeyi Öğreniyor

1990’da Hong Kong’da doğan Deniz Defne Acerol, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Resim Bölümü’nden mezun oldu. Çoğunlukla fabllarda karşımıza çıkan kişileştirilmiş hayvanlar ve mitolojik sembollere dönüşen doğa öğelerini kullandığı yapıtlarında, arketipal dağarcığını kendisinin belirlediği öyküler anlatır. Özellikle Batı Anadolu kültüründe önemli bir yere sahip iki ağaç olan Zeytin Ağacı ve Sakız Ağacı, Kayıp Uygarlık ile birlikte bu topraklarda henüz keşfedilmeyi bekleyen daha nice öykünün varlığına işaret eder.

1988’de doğan Doğukan Çiğdem, görsel hikayeler yaratma eğilimini Mehmet Aksoy’dan aldığı heykel eğitimi ile perçinledi. Sanatçı, yapıtlarında tarihsel döngü, evrim ve uygarlık kavramlarını araştırırken insanoğlunun çağlar boyu değişmeyen temel itkilerine hiciv dolu bir bakış sunar. Sergide yer alan Halfeti Serisi’nde Mezopotamya mitlerinin izini süren Çiğdem, Göbeklitepe’yle gündeme gelen çekiç başlı figürden esinlenerek öyküsüne yeni bir karakter daha kazandırır.

1969 İstanbul doğumlu Genco Gülan, Boğaziçi Üniversitesi’nde Siyaset Bilimi ve Sanat eğitimi aldıktan sonra yüksek lisansını New York’ta New School Üniversitesi’nde yaptı. Resim, heykel, performans ve yeni medya gibi farklı alanlarda üretilen kavramsal sanat yapıtlarının tümünü ‘fikir sanatı’ olarak tanımlayan Gülan, ironik bir dil benimsediği heykellerinde mitolojik sembollerle popüler imgeleri sıklıkla bir araya getirir. Siyam Artemis’te yalnızca Efes Antik Kenti’ne özgü bir üslupla betimlenen Artemis’i ucubeleştirir ve biricikliğini elinden alır.

1982 Tekirdağ doğumlu Güliz Baydemir, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Resim Bölümü, Lisans; Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Resim Bölümü, Yüksek Lisans ve Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Resim Ana Sanat Dalı, Sanatta Yeterlilik bölümü mezunudur. Zamanın durma noktasına geldiği anlarda yaşadığımız varoluşsal farkındalıkla ilgilenen Baydemir, yoğun bir enerjiyi gizleyen dinginliğin egemen olduğu kompozisyonlarında böyle anları yakalamayı amaçlar. Troia adlı yapıtında da izleyiciyi, antik kalıntılar arasında donan zamanın elle tutulur hale geldiği bir anın içine çeker.

1978 yılında Tekirdağ’da doğan Kerem Topuz, Akademi İstanbul’da Sinema-TV eğitimi aldı. Yapıtlarında popüler kültür imgelerini, ikonlaşmış sanat eserlerini ve günlük nesneleri ironik bir dille bağlamlarının dışına çıkararak onların ‘kitschy’ unsurlarının altını çizen Topuz, Enframed serisinden Aphrodite and the Skies’da da önemli bir sanat eserini ait olduğu dönemden uzaklaştırıp absürt bir üslup kolajının başrolüne taşır. Böylece geçmiş ve gelecek arasında bir tür düşünsel köprü kurar.

İpek Yeğinsü

1981’de İstanbul’da doğan İpek Yeğinsü, Özel İtalyan Lisesi, Koç Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Lisans ve aynı üniversitenin Anadolu Medeniyetleri ve Kültür Mirası Yönetimi Yüksek Lisans bölümünden mezun oldu. 2007’den bu yana birçok çağdaş sanat kurumunda koleksiyon yöneticisi, sergi koordinatörü, yazar ve küratör olarak çalıştı. Şimdilerde bağımsız sanat yazarlığı ve küratörlüğün yanı sıra Özyeğin Üniversitesi’nde Tasarım, Teknoloji ve Toplum alanında Doktora eğitimini sürdüren Yeğinsü, 2008’den bu yana resim, fotoğraf ve multimedya enstalasyon alanlarında kendi sanatsal çalışmalarını Türkiye’de ve yurtdışında galeri ve fuarlarda sergiliyor.

Art50.net Hakkında

Çağdaş sanatı yeni kitlelere ulaştırmak ve herkes için sanat dolu bir yaşama aracı olmak amacıyla kurulan online sanat platformu Art50.net, çalışmalarını özellikle genç ve yükselen sanatçıları destekleme misyonuyla sürdürüyor. Art50.net, 2014’den bu yana sanatçılara verdiği destekle ve sanatçılarla sanatseverleri farklı ortamlarda bir araya getirdiği projeleriyle Türkiye’deki çağdaş sanat ortamına farklı bir soluk getiriyor.

 

Açılış:

5 Temmuz 2019 / 19.00 – 21.00

Kıraathane İstanbul Edebiyat Evi

Asmalı Mescid Mahallesi, Yemenici Abdüllatif Sokak 1, Beyoğlu | +90 (212) 2529389


“Mitler ve Rüyalar” sergisi 5 Eylül 2019’a dek hafta içi ve Cumartesi günleri 11:00-19:00 saatleri arasında ziyarete açık olacak.

    If your proposal is evaluable, a return will be made within 5 working days. If you do not get a response to your offer within 5 working days, it means that your offer is not likely to be evaluated.




      Teklifinizin değerlendirilebilir olması durumunda en geç 5 iş günü içerisinde dönüş yapılacaktır. 5 iş günü içerisinde teklifinize yanıt alamamanız teklifinizin değerlendirilme olasılığı bulunmadığı anlamına gelmektedir.



        Love, Share, Live with Art

        Turkish and world art market, new works and artists
        Subscribe to our newsletter to follow us closely.